På Barkbackens servicehus har vi alltid velat satsa på kvalitet och kontinuitet. All vår personal, från vårdarna och kökspersonalen till lokalvårdarna, fastighetsskötaren och den administrativa personalen, är alla "Barkbackare" - verkligen våra egna medarbetare. Detta gör det möjligt för oss att arbeta multiprofessionellt: våra sjukskötare koncentrerar sig på omvårdnadsarbetet, medan städning, diskning och tvätt utförs av yrkesverksamma inom sitt eget område. Barkbacken har också egna heltidsanställda aktivitetsledare som tar hand om invånarnas rekreation.
Det är viktigt för oss att atmosfären i huset är okomplicerad och öppen. Vi uppskattar och uppmuntrar att du tar upp eventuella utmaningar och utvecklingsbehov. När de väl har identifierats kan vi tillsammans ta itu med dem för att hitta de bästa lösningarna. Å andra sidan är det också trevligt att få bra feedback öppet från en kollega. I en positiv miljö och med ömsesidig förståelse blir även utmanande arbete betydligt mer hanterbart.
Barkbacken vill vara en ansvarsfull och god arbetsgivare. Vi har förbundit oss att följa Förbundet för Finländskt Arbetes principer för ansvarsfullhet och stöder våra anställdas kompetens, välmående och jämlikhet. Vi utvecklar också ständigt vår verksamhet; vårt mest omfattande utvecklingsprojekt under de senaste åren har varit införandet av kinestetik i omsorgen och andra verksamheter. Vi fortbildar vår personal i denna moderna vårdfilosofi, som fokuserar på invånarnas kvarvarande krafter snarare än på sjukdom. Inom en snar framtid är vårt mål att erhålla ett kvalitetscertifikat för kinestetik.
I vår senaste personalundersökning gav våra anställda genomgående bra eller utmärkta betyg för verksamhet. På frågan "Varför vill du arbeta på Barkbacken?" förekom följande tre aspekt särskilt ofta:
Bra kollegor/atmosfär
Förmän, uppskattning
Arbetssätt